جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۳:۲۲

وزیر نفت اعلام کرد:
اولین قرارداد FLNG ایران به‌زودی بسته می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: وزیر نفت با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از نیروی جوان گفت: هدف باشگاه نفت و نیروایجاد فکر است. ما در کشور تولید فکر، اندیشه و اندیشه‌ورزی به‌ویژه در حوزه فنی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل بیژن زنگنه امروز در مراسم افتتاحیه سومین کنگره نفت و نیرو که در مرکز همایش‌‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز شده است؛ همچنین با اشاره به قراردادهای نفتی گفت: پیشرفت مذاکرات و عقد قراردادها قابل قبول است. اولویت ما میدان‌های مشترک و افزایش بازیافت نفت است مانند میادین کارون و غرب کشور. وی افزود: در طول چهار سال پیش‌رو باید تکلیف همه میادین مشترک روشن شده باشد. این حرکت بزرگی است و اگر خوب پیش برویم؛ می‌توانیم با شرکت‌های معتبر خارجی که حتما همکار داخلی داشته باشند، قرارداد ببندیم. زنگنه اعلام کرد: بسته پنج میلیارد دلاری را برای اجرا ظرف مدت دو سال و افزایش تولید در میادین که درحال بهره‌برداری هستند؛ در نظر گرفتیم. این بسته شامل بسته‌های حداکثر ۳۰۰ میلیون دلاری است. این طرح‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرا و بازپرداخت از بعد از اجرا تا سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.

وزیر نفت توضیح داد: ما روش‌های مختلف تامین مالی را از یوزانس و اوراق بدهی تا استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفتیم. این کار علاوه بر قراردادهای جدید صورت می‌گیرد. وی همچنین اعلام کرد: طرح «فلرینگ نه» را برای جلوگیری از گارهای همراه و مشعل ظرف مدت چهار سال و تا پایان کار دولت دوازدهم اجرا می‌کنیم. وزیر نفت درباره فعالیت‌های بخش گاز در دولت دوازدهم با اشاره به اینکه « گازرسانی روستایی و شهرهای کوچک ادامه می‌یاید»، اعلام کرد: در بخش صادرات گاز LNG در اولویت قرار دارد و به‌زودی هم قرارداد اولین شناور FLNG با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن منعقد می‌شود. وی با بیان اینکه «در حوزه پتروشیمی امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این صنعت را فعال‌تر کنیم»، اعلام کرد: در سال جاری یک میلیون تن خوراک بیشتر توزیع می‌شود. وزیر نفت با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های GTP و بهسازی پالایشگاه‌ها و طرح‌ها در راستای بهره‌مندی از استانداردهای روز در پایان گفت: «کشور ما پر از فرصت است‌. باید با یکدیگر برای سازندگی ایران و آینده بهتر برای فرزندان تلاش کنیم. می‌توانیم با هم مخالف باشیم؛ اما با هم دشمن نباشیم و از هم نفرت نداشته باشیم. با دوستی و رفاقت باید پیش رفت نه با نفرت پراکنی».



  کد خبر : 4573
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :